15 oktober 2010

Kommunikation.

Kommunikation behöver vi alla bli bättre på, sluta låta andra tolka vad vi vill och på en gång säga vad vi menar. Jag behöver sannerligen bli bättre på detta. Jag behöver bli bättre på att säga ifrån, säga nej, säga ärligt vad jag tycker, säga vad jag känner och våga vara sann. Våga vara ödmjuk inför andra, ödmjuk inför mig själv. Jag vill inte sätta mig på någon, men ibland är jag så rädd för att såra någon att jag sårar den genom att vara rädd för att såra den.. Komplicerat? Ja. Sanning? Ja. 
Jag jobbar på det, varje dag.. och jag har kommit långt..tack och lov, men har lång väg kvar att vandra. 

Sista fredagsmyset hemma med familjen på ett tag..packar min väska och åker snart..jag kan inte fatta det, det känns som jag ska vara borta några dagar bara, inte längre..men, sanningen är tydligen den att jag ska flytta..läskigt! 
Mycket som ska hända, mycket nytt..och om sanningen ska fram är jag väldigt nervös..men jag ber och hoppas allt ska gå bra, att Gud får vara den som är i centrum och att Han får styra, för i egen kraft kommer jag sannerligen inte klara av detta. Ett steg i taget, Jesus i fokus. 

Amen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar