26 december 2010

Hemlängtan.

Tänk vilken skillnad det är mellan att längta från något och att längta till något.
Förr om åren när jag åkt hem har det alltid känts jobbigt att åka tillbaka, jag har alltid haft känslan av att jag vill stanna, inte vill lämna familjen..
Nu, nu vill jag hem, fast hem till mig.. självklart skulle det vara härligt om familjen fanns närmare, men det är inte jobbigt på samma sätt nu.. Nu längtar jag till Kristinehamn, jag längtar till mitt jobb, mina vänner och mitt hem..

Tacksam över att ha fått vara hemhemma några dagar, umgås med familjen, krama och pussa på dem, ljuvligt!
Julafton var underbar! Den bästa julafton på många år! Mys mys mys med familj och släkt..härligt

Men nu är det dags att packa väskan, lämna norrland och återse mitt kära värmland..hem igen.
Hem till mitt fantastiska jobb, mina toppenvänner och min fina lägenhet..hem helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar