5 december 2010

Glädje, tacksamhet och så är jag stolt! Mia, en av de finaste tjejerna jag träffat, predikade i kyrkan idag, och gjorde det så bra!
Om väntan, om Guds enorma kärlek till oss..underbart!
Jag känner mig så glad, hon gick emot sina egna känslor av rädsla och osäkerhet och bara gjorde det.. vilket föredöme! Mia är någon att se upp till, verkligen!

Nu sitter jag och tar det lugnt en stund, har en rätt intensiv söndag framför mig ändå, men det gillar jag!

Idag när jag promenerade hem från kyrkan mötte jag Johnny och Karin, de kommer från Bollsta, min hemby..jag började nästan gråta! Det kändes så härligt att träffa någon hemifrån! Det är Johny och Karin som gjort att jag bor i denna fantastiska lägenhet och de är bara sådär härligt bra människor.. Ljuvligt att möta dem, Karin gick ur bilen och kramade om mig, och jag kände mig så hemma.. åh, gråter bara av tanken, insåg först när jag såg henne vilken hemlängtan jag börjar få.. snart! Snart får jag komma hem och krama om min familj..2 månader sedan, nu är det dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar